Święta tylko dla katolików?

Temat: Tanie linie? Biorą opłaty nawet za "zero sztuk ...
Potwierdzam 2 tygodnie temu lecieliśmy Ryanair w Wrocławia do Shannon i z powrotem. Bilety dla 4 osób kosztowały 232 zł. Za zero bagażu (było 40 kg podręcznego) nie zapłaciłem nic. Warunek: wybrałem odprawę on-line, która polega na odpowiedzeniu na 5 pytań, wpisaniu numerów i dat ważności paszportów i wydrukowaniu w domu kart pokładowych. Bez odprawy on-line byłoby 180 zł drożej.Nie doliczyli nic za płatność kartą, bo płaciłem kartą VISA ELECTRON INTELIGO, a akurat od kart Visa Electron Ryanair nie pobiera dopłaty. Niestety dziennikarze to humaniści (mają problemy z logicznym myśleniem), więc nie zrozumieli jak to wszystko zrobić samemu, żeby zaoszczędzić. Polityka RYANAIR ( i innych tanich przewoźników) jest prosta - przerzucić każdą czynność jaką można na pasażera, a jak nie chce czegoś zrobić - to niech słono płaci.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,30,88135640,88135640,Tanie_linie_Biora_oplaty_nawet_za_zero_sztuk_.html



Temat: Tanie linie? Biorą opłaty nawet za "zero sztuk ...
Bzdurny wywód. Czego ma dowodzić? Ze linie tanie są drogie i oszukują klientów, a te "normalne" grają uczciwie i są tańsze? Latałem sporo Ryanairem, Aerlingusem, przytrafił mi się tez LOT. Poza brakiem wyżerki na pokładzie,żnicy nie widzę. Punktualnie, sprawnie. Jak sie ktoś wybiera w taką podroż, to jeśli nie kiep wie, że cena biletu to samolot. Płacimy dodatkowo, za paliwo, za odprawę na lotnisku itd. I te koszty do nie Ryanair ale Okęcie lub inny port lotniczy ..... Kupowałem bilet z 1 euro, zapłaciłem 40 i byłem wniebowzięty, nawet do głowy nie przyszło mi narzekać. Za przejazd PKP w granicach 500 km zapłacił bym więcej. Pobierają opłatę za bagażu? A podręczny? Za odprawę online jest zniżka a nie dopłata. Opłata za zapłatę kartą? Pobiera operator rozliczający transakcje. I co lepiej ukryć w cenie biletu i brać od wszystkich, nawet tych płacących gotówką? Dla mnie istotne jest jedno - ostateczna cenę i warunki widzę zanim dokonam transakcji.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,30,88135640,88135640,Tanie_linie_Biora_oplaty_nawet_za_zero_sztuk_.html


Temat: Limity wagowe na bagaż podręczny i zwykły ???
Co prawda dla założycielki wątku rzecz jest już zapewne bez znaczenia, ale może ktoś inny skorzysta... W przypadku RYANAIR limit na bagaż do luku: 15 kg, zaś podręczny: 7 kg. W przypadku podręcznego nikt (tak przynajmniej wynika z moich dotychczasowych doświadczeń - 4 przeloty) nie wnika w wagę - byle gabaryty nie budziły zastrzeżeń. Aha - dopłata za nadbagaż to bodaj 5 albo 7 EUR za każdy kilogram, choć personel bywa skłonny do negocjacji (znajoma miała 20 kg do luku a dopłaciła tylko za 2 kg extra).
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,15108,14198172,14198172,Limity_wagowe_na_bagaz_podreczny_i_zwykly_.html


Temat: Limity wagowe na bagaż podręczny i zwykły ???
harverster_of_sorrow napisał: > Co prawda dla założycielki wątku rzecz jest już zapewne bez znaczenia, ale może > > ktoś inny skorzysta... > > W przypadku RYANAIR limit na bagaż do luku: 15 kg, zaś podręczny: 7 kg. W > przypadku podręcznego nikt (tak przynajmniej wynika z moich dotychczasowych > doświadczeń - 4 przeloty) nie wnika w wagę - byle gabaryty nie budziły > zastrzeżeń. > Aha - dopłata za nadbagaż to bodaj 5 albo 7 EUR za każdy kilogram, choć > personel bywa skłonny do negocjacji (znajoma miała 20 kg do luku a dopłaciła > tylko za 2 kg extra). W Ryanair bagaz podreczny to od niedawna 10kg a nie 7kg. Easyjet nie ma limitu wgai bagazu podrecznego, trzeba tylko wniesc ten bagaz na poklad.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,15108,14198172,14198172,Limity_wagowe_na_bagaz_podreczny_i_zwykly_.html


Temat: bagaz podreczny a ryanair
bagaz podreczny a ryanair w zwiazku z tym calym balaganem na lotnisku - w warunkach lotu mam napisane, ze moge miec 20kg bagazu normalnego i 10kg podrecznego. po tych calych cyrkach w anglii mam pytanie - czy lecac do londynu ryanem i majac tam przesiadke do blackpoolu (tez anglia), moge posiadac tylko jeden bagaz w luku 20kg i nic po za tym, czy tez moge dorzucic dawny bagaz podreczny (ten 10kg) jako drugi bagaz do luku bagazowego bez zadnej doplaty czy jak? info na stronie ryana jest ubogie, a linia telefoniczna jest nieczynna do poniedzialku (a wtedy mam wlasnie wylot, ech...) pozdr
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,390,46775699,46775699,bagaz_podreczny_a_ryanair.html


Temat: Przykro nam, lotów z Balic nie będzie
Przykro nam, lotów z Balic nie będzie Balice.. mam jak najgorsze wspomnienia z tego lotniska. Zawsze przy odprawie bagazu problem - pol kilo za duzo, musisz doplacic. Nie przepuscili nikomu. Bylam w 5 mies. ciazy, nie chcialam dzwigac bagazu podrecznego (10 kg Ryanair) wszystko upchnelam w bagaz, ktory szedl po tasmie (przekroczenie 3 kg) niestety, nie zdalo sie tlumaczenie. Albo doplata albo przepakowywanie. Zadnego normalnego odruchu przy odprawie.. ludzkiego, pomocy.. tylko kasa i doplaty. Po odprawie bagazowej, okropna kolejka bo tylko jeden pas dziala przy przejsciu z podrecznym. Wzywaja szybko pasazerow samolotu do odprawy ale pierwszenstwa nie masz! Zenada. Balice powinno byc przyjaznym lotniskiem, a jest okropne. A sam Krakow, dawno nie bylam.. Slucham opinni znajomych irlandczykow.. hm.. tanie piwo i dziewczyny.. wstyd. Miasto jest rajem dla przyszlych panow mlodych i druzbow do wspanialej zabawy z dziewczynami, ktore leza do ich lozek za piwo, kolacje.. Taka niestety jest opinia na temat Krakowa, przykro sluchac bo kiedys turysci sie nim zachwycali. Gdy stalo sie bardziej popularne, niestety zmienilo sie na gorsze.. ale zycze powodzenia w naprawie. Katowice, coz o wiele lepiej. pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,410,84307920,84307920,Przykro_nam_lotow_z_Balic_nie_bedzie.html


Temat: Bagaż do Anglii
raz do anglii leciałem z wrocławia ryan air'em - miałem 2kg nadbagażuw głównym i jakoś przeszło. natomiast jak wracałem to zmieniły się wymiar podręcznego (rok temu po aferze z samolotami latającymi do i z anglii) o czym nie wiedziałem i wyszło, że musiałem podręczny bagaż przemianoważ na duży, do luku bagażowego - dopłacić musiałem prawie 100 funtów. w tym roku, dni temu 3 leciałem z katowic-pyrzowic wizzair'em - podręczny nadbagaż przekroczył limit o 70dg, pokręcili tylko nosem ale przeszło. dopłata zależy od osoby odprawiającej i jej widzi-misie ;) ...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46273,63991229,63991229,Bagaz_do_Anglii.html


Temat: Ryanair- dokupienie dodatkowego bagazu
Ryanair- dokupienie dodatkowego bagazu miesiac temu zakupilam bilet z UK do PL. lot z bagazem podrecznym, odprawa online. teraz zdecydowalam sie na dokupienie bagazu- 1 sztuki. wg strony ryanair.com musze doplacic 15 funtow. place karta Visa Electron. czyli ostateczna cena doplaty to £15. czy w zwiazku z tym i tak moge sie odprawic bezplatnie online 15 dni przed odlotem nawet jezeli dokupie bagaz, czy w tym wypadku musze odprawic sie na lotnisku za co zostane skasowana dodatkowo. dzieki za odp.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,711,102698021,102698021,Ryanair_dokupienie_dodatkowego_bagazu.html


Temat: Tanie linie (Ryanair) i bagaz podreczny+spiwor
Tanie linie (Ryanair) i bagaz podreczny+spiwor Czy nie bedzie problemu aby bagaz oprocz bagazu podrecznego na poklad samolotu wniesc dodatowo spiwor czy moga chciec doplaty? Lece na weekend do Edynburga na pare dni i bede spal w schronisku mlodziezowym a wiem z doswiadczenia jak wygladaja tam posciele...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,711,79363008,79363008,Tanie_linie_Ryanair_i_bagaz_podreczny_spiwor.html


Temat: Ryanair - plecak i czas przed odlotem...
35 l to jest baaardzo duzo- Ryan Air pozwala na zabranie bagazu ok 20 kg bez dopłat, za wiecej musisz doplacic a ile to poczytaj na ich stronie, bagaz podręczny to chyba 5 kg. najlepiej jak bedziesz co najmniej 1,5 godziny przed odlotem, odprawa troche trwa.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,711,50806559,50806559,Ryanair_plecak_i_czas_przed_odlotem_.html


Temat: łaczenie "limitów bagażowych" :-)
Wracalam z mezem dwa tygodnie temu z Polski Ryan Air, bagaz glowny zostal zwazony razem, bylo 35 kg, poprzekladalismy troche do podrecznego i ok.32kg zostalo, poszlo bez doplaty. Za to podrecznego w ogole nie wazyli, te 10 kg na podreczny to jest bardzo duzo.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,591,33044326,33044326,laczenie_limitow_bagazowych_.html


Temat: "Ryanair przesłoni polskie niebo"
"Ryanair przesłoni polskie niebo" Ryanair przesłoni polskie niebo (Puls Biznesu/30.01.2006, godz. 08:06) Irlandczycy coraz pewniej czują się na polskim rynku. Zapowiadają nowe trasy, porty i założenie bazy. Liczą na 15 mln pasażerów rocznie. R E K L A M A czytaj dalej Ryanair, irlandzka tania linia lotnicza, chce w nowym roku obrachunkowym, który zaczyna się w kwietniu, zdobyć minimum 1,4 mln pasażerów na trasach do/i z Polski. Od chwili startu operacji w Polsce w marcu 2005 r. do końca roku przewieźli 260 tys. osób. 10 z 11 tras na których operowali w roku 2005 wystartowało jednak dopiero na przełomie października i listopada. - Za 8-10 lat jesteśmy w stanie wygenerować na trasach do Polski około 15-mln roczny ruch - zapowiada Michael Cawley, wiceprezes Ryanair. Irlandczycy w pierwszym etapie zaoferowali połączenia do Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec i Szwecji. W przyszłości chcą dodać do siatki następne państwa Europy Zachodniej i kraje skandynawskie. - Teraz, gdy staliśmy się rozpoznawalni w Polsce, zamierzamy zaoferować Polakom przeloty do Włoch, a w tym Rzymu, Mediolanu czy Pizy. Myślimy też o Hiszpanii i Francji a także Norwegii oraz Finlandii - wylicza wiceprezes Ryanair. Nie wszystkie jednak z otwartych tras spełniają oczekiwania przewoźnika. Ryanair wycofuje się z połączenia Rzeszów - Frankfurt-Hahn. - Nie było wystarczającego popytu na tej trasie,ównie ze względu na niedogodny rozkład. Być może wrócimy z tym pomysłem, gdy w Rzeszowie wykreuje się większy popyt, także z udziałem Ukraińców - wyjaśnia Michael Cawley. Jeszcze trzy porty Obecnie Ryanair lata z ośmiu polskich portów, w planach ma następne. - Docelowo chcemy obsługiwać 10-11 lotnisk. Do zagospodarowania jest północno- wschodnia część Polski. Prędzej czy później powstanie port w Szczytnie, Białymstoku czy Lublinie i uzupełni lotniczą mapę Polski - mówi Michael Cawley. Znacznie wcześniej jednak linia zaproponuje pasażerom kolejna zmianę w przygotowaniu do lotu. W ciągu następnych 3-6 miesięcy chce bowiem wprowadzić system internetowych odpraw. - Jeśli pasażerowie mogą dokonywać rezerwacji i płatności przez internet, to mogą także w ten sposób się odprawić - twierdzi wiceprezes spółki. Pasażerowie podróżujący tylko z bagażem podręcznym będą się mogli samodzielnie odprawić przez stronę internetową, wydrukować kartę pokładową z kodem kreskowym, który będzie odczytywany na specjalnym stanowisku w porcie. Prędzej czy później Ryanair zbliża się także do decyzji o lokalizacji dla nowych baz (czyli lotniska, gdzie samoloty będą nocowane, serwisowane i gdzie będzie prowadzona obsługa biurowa). W tym roku chce otworzyć 3-4 nowe i wybiera spośród 21 spośród europejskich portów. Zatrudnienie znajdzie tam wówczas kilkadziesiąt osób. Wciąż aktualne jest umieszczenie jednej z ich w Polsce. - Odwiedziliśmy pod tym kątem Gdańsk, Kraków, Wrocław, Poznań i Łódź - mówi Michael Cawley. Według niego, decyzja powinna zapaść w ciągu sześciu tygodni. Jeśli w tym terminie wybór nie padnie na jedno z naszych lotnisk, to nic straconego. - Prędzej czy później w Polsce musi powstać baza ? ocenia Michael Cawley. I to nie jedna. Jeszcze w ubiegłym roku przewoźnik zapowiadał, że dla Polski przewidziane są dwie. - Jeśli powstanie lotnisko w Modlinie, to będzie to także ciekawa lokalizacja dla tego rodzaju działalności - dodaje wiceprezes spółki. Irlandczycy nie mają jednak złudzeń, że od dawna zapowiadany port powstanie jeszcze w tym roku. Znak czasów Irlandczycy zdają sobie sprawę, że ich metody działania są oceniane jako bardzo agresywne. Twierdzą, że nie pobierają od poszczególnych portów czy samorządów żadnych dopłat czy subsydiów. Samorządy płacą za umieszczenie reklamy agencji, która ma wyłączność na sprzedaż powierzchni na stronach internetowych Ryanaira. - Nasza polityka jest agresywna, ale tego wymaga zmieniające się otoczenie. Na rynku lotniczym nastąpił ogromny przełom, więc staramy się dostosować do realiów biznesowych. Linie tradycyjne tego nie robią ? stąd jaskrawe różnice w stosowanych metodach - tłumaczy Michael Cawley. Marta Filipiak
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,390,35866248,35866248,_Ryanair_przesloni_polskie_niebo_.html